6 Resepi Rahsia Air Detox Untuk Kuruskan Badan

Ramai orang yang inginkan badan yang kurus dan sihat, tetapi mereka takut untuk mengambil ubat-ubatan yang bukannya daripada sumber semula jadi. Ini kerana dikhuatiri akan meninggalkan kesan sampingan kepada mereka pada jangka masa panjang.

Disebabkan itu, admin ingin berkongsi salah satu tips yang boleh anda cuba. Tips ataupun panduan rahsia yang ingin dikongsikan adalah resipi semulajadi yang boleh membantu anda mencapai sasaran kurus anda secara sihat dan juga ianya hanya menggunakan kos yang minimal.

6 Resepi Rahsia Air Detox Untuk Kuruskan Badan

1. Timun + Limau + Lemon


Sesuai untuk mereka yang ingin menurunkan berat badan. Timun, limau dan lemon mampu mengawal nafsu makan selain mengelakkan masalah perut kembung

2. Teh Hijau + Daun Pudina + Oren


Sangat berkesan untuk membakar lemak, melancarkan penghadaman, mengatasi sakit kepala dan bau mulut. Teh hijau pula memang terkenal dalam membantu meningkatkan metabolisme tubuh.

3. Timun + Lemon + Limau Nipis + Oren


Sesuai untuk mereka yang sedang berdiet kerana timun, lemon, limau nipis dan oren membantu mengawal selera makan dan meningkatkan metabolisme tubuh.

4. Lemon + Daun Pudina


Kombinasi lemon dan daun pudina sesuai buat mereka yang sibuk dan aktif. Lemon dapat menyingkirkan toksin dalam badan manakala daun pudina pula membantu proses penghadaman. Ia sangat membantu menurunkan berat badan.

5. Oren + Lemon + Limau Nipis


Sesuai untuk mereka yang menjaga kesihatan perut kerana oren dan limau nipis baik untuk sistem pencernaan. Lemon pula membersihkan sistem pencernaan. Berkesan untuk mengatasi masalah perut buncit.

6. Strawberi + Oren +Daun Pudina


Air detoks campuran strawberi, oren dan daun pudina sangat baik untuk diamalkan. Hal ini kerana strawberi mampu mengurangkan kolesterol. Oren pula membantu mengatasi masalah sembelit manakala daun pudina pula mencegah masalah angin dan kembung perut.


Selain daripada meminum air detox untuk menguruskan badan, terdapat satu serum yang selamat digunakan tanpa memberi kesan jangka panjang. Serum itu yang diberi nama, Izeara Xtravaganza hanya memerlukan pengguna untuk menyapu serum tersebut dibahagian anggota tubuh badan.

Kelebihannya bukan sahaja untuk menguruskan badan, malah ia juga mampu menghilangkan stretch mark yang degil dibadan anda.